|
|||||||
| Artikler Her samles alle diskussionerne omkring vores bragte artikler (nyheder, anmeldelser, workshops mm). Du finder vores artikeloversigt her. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
|
Denne debat stammer fra en artikel på LiveForum
Kastespyd
Quote:
|
|
|
|||
|
|||
|
alternativ til bly i kaste våben.
Så i artiklen om kastespyd, at der bruges bly til at gøre kastespydne næsetunge, Må jeg foreslå at man istedet laver et kammer med ris i spydspidsen. det er langt mindre sundhedsskadeligt og virker fulgt ud lige så godt
Venlig hilsen Stefan Therkelsen |
|
|
|||
|
|||
|
Det lyder yderst fornuftigt - Dog glæder jeg mig til ris-regn den dag spyddet får et hul
![]() Tusind gange bedre end bly når det kommer til sikkerhed. Hmm, måske en interessant ting til AOE-spells - Kastespyd/objekt fyldt med ris, med hul i , kan kaster, og spell'en(risene) spredes - Dog et værrer svineri i længden |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
lol |
|
|
||||
|
||||
|
For at modvirke ris der spredes såfremt der går et hul derind, så lav en rispose i stof og læg derind, det gør det nemmere og genbruge og sviner mindre i tilfælde af brud.
|
|
|
|||
|
|||
|
Er der en speciel grund til at bruge ris i stedet for fx sand? Bare sådan af nysgerrighed...
|
|
|
|||
|
|||
|
Næ, jeg vil tro massen er omtrent den samme, jeg har bare gjort gode erfaringer med ris
stefan Therkelsen |
|
|
|||
|
|||
|
Sand har lettere ved at slippe ud, med mindre det er en fuldstændig tæt beholder.
Og hvis sandet skulle slippe ud, så er det noget træls noget a have flyvende i luften xP Men det er så den eneste forskel jeg kan se på de to ting |
|
|
||||
|
||||
|
Sand er godt og super dødt
ris er også dødt men et organisk materiale og lettere men mon det kan rådne hvis der kommer fugt ind ?? (har selv også lavet et par spyd med sand i plastik vægt) Venlig hilsen Lars Andersen |
|
|
|||
|
|||
|
Hvis man putter sandet/risen ned i en ballon (evt. putter den ned i en anden ballon) så er man vel rimelig meget på den sikre side?
|
|
|
|||
|
|||
|
Undskyld men går der ikke lidt overkill i løsningerne
jeg lavede det pågældende spyd for 1½ år siden og det visser altså ingen tegn på svaghed i spidsen. Og hva' så hvis der går hul. så er det jo bare at tage hjem og fylde nye ris i og lappe sammen med skum og latex. Jeg har tilgengæld haft andre problemer med en kaste økse. altså en stor tohåndskasteøkse. den skulle simpelt hen have så mange ris i øksehovedet for at svæve stabilt at den ku slå en voksen man omkuld hvis den ramte i hovedet. Er der nogen der har prøvet kræfter med lignende, for det kunne være super kul med en full sice kasteøkse Vdenlig jule hilsner Stefan Therkelsen ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
jeg har lavet maser af kaste-skyts i skum og latex. den måde jeg vægter dem på er at lave dem som stof-latex, altså boffer-latex eller hvad det nu hedder
rigelig med vægt min BLADED DEATH FRISBEE OF DOOM kan faktisk flyve længere end de fleste rollespils-niveau buer kan skyde pile |
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|