Go Back   LiveForum Debatten > Generel debat > Scenarier

Scenarier I dette forum kan du diskutere scenarier og lignende, før de afholdes. Reklamer for scenarier hører også hjemme i dette forum.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07.01.2010, 10:33
Kristoffer Nyrup Kristoffer Nyrup is offline
Registered User

Kristoffer Nyrup is on a distinguished road
Mad Dragon 5, et intrige scenarie der kombinerer rollespil og hardball

Krigen imellem Burduria og Syldavia er brudt ud, det står klart at hverken Syldavias Kong Muskar XIII eller Burdurias president Plekszi vil trække sig fra denne blodige strid. Kong Muskar XIII forsøger at få Syldavia ind i FN og vil ikke fremstå som svag, og Plekszi har fået sit folk til at se rødt for at redde sin post. Men hvor mange liv er en enkelt mands ære værd, og hvor langt kan hans samvittighed række. Det skal du tage stilling til som en indbygger i Brikby der har valgt at blive i din by.

Det er på nuværende tidspunkt tydeligt at krigen vil komme til Brikby, og de Burduriske styrker kommer tættere og tættere på for hvert minut der går. Syldavias og Burdurias militære styrke er lige, men det er stadig Burduria der invaderer jer, Syldavias indbyggere.

Hvad stiller man op, hvem kan man stole på og hvor skal man tage hen? Få af de mange problemstillinger du som inbygger i Brikby skal tage stilling til i løbet af de to døgn scenariet varer.

Dette er et rollespils scenarie der integrerer rollespil og en airsoft/softgun genre kaldet milsim. 200 milsimmere udkæmper den drabelige kamp imellem Burduria og Syldavia som landenes soldater. Det hele foregår i Oksbøl øvelses terrain i og omkring Brikby. Der er 50 karakterer der er indbyggerne I Brikby. Brikby er en militær øvelsesby der er opbygget af murstens huse som vi spiller vores rollespil i.
Scenariet er et intrige scenarie med focus på realistisk og presset stemming i et krigsramt område, med et twist af action i form af en krig der foregår i ens baghave.

Gå ikke glip af denne enestående mulighed for at opleve hvordan det er at være civil magtesløs borger i en krig der foregår lige ude foran dit vindue. Bo I rigtige huse med strøm, have rigtige gader med lygtepæle og rigtige soldater du kan lyve for eller tale sandt til. Hvor langt tør din karakter gå?

Der er først til mølle princip på samtlige roller!

Vi vil meget gerne se dig til vores arrangement den 19.-21. Febuar 2010, det koster 375.- og min. alderen er 16 år, da det er et lovkrav pga airsoft delen. 16 og 17 årige skal have skriftelig tilladelse med hjemmefra.

Se mere på http://www.maddragon.dk

Spørgsmål kan sendes til md5_innocents@hotmail.com<

Selvom man som rollespiller I MD5 ikke skal skydes på kan kampe stadig forekomme omkring os, hvilket medfører der skal bæres skydebriller under hele spillet. De kan købes ved tilmeldingen og så skaffer vi et sæt til imellem 25-40 dKr.

NOTE: Der er ikke noget krav til airsoft udstyr overhovedet, udover et par briller der kan bestilles med ved tilmeldingen. Det er et helt “normal” rollespil, og skulle man endelig blive ramt af en plastic kugle er der læger ingame til at lappe dig sammen.

Vi ses I Februar
Mange hilsener på vegne af Mad Dragon 5 holdet

Kristoffer Nyrup

P.S så er tilmeldingen åben, ind på http://www.maddragon.dk og tilmeld jer, se hvordan under articles general information.
Reply With Quote
Old 07.01.2010, 12:04
martin gregor nielsen martin gregor nielsen is offline
Registered User

martin gregor nielsen is on a distinguished road
jeg har tilmeldt mig
Reply With Quote
Old 07.01.2010, 23:30
christoffer rohde christoffer rohde is offline
Registered User

christoffer rohde is on a distinguished road
som hardball spiller vil jeg sige at briller ikke er nok

1. nogen billige briller kan man skyde lige igemmen
2. det er sket mange gange folk har fået skudt deres tænder i smader derfor brug tandbeskytter eller køb en godkent maske kan fås hel ned til 250kr

eller et godt tiltage
Reply With Quote
Old 08.01.2010, 01:44
Søren Hammer Sørensen Søren Hammer Sørensen is offline
Registered User

Søren Hammer Sørensen is on a distinguished road
Bakker rohde op der - Briller er ikke nok - Og ja - tænder flækker hvis de bliver ramt (har set det ske)

Og eftersom der ingen regler er omkring våbnene (?) så kan folk komme med våben der er kraftige nok til at sætte kugler fast i huden.

Godkendte fullface masker - intet andet er sikkert nok, så længe der ikke er regler for hvor kraftige våbnene må være (?)

Jeg vil referere til denne her side jeg fandt ved en hurtig google søgning

http://niklashardball.skysite.dk/?side=91925

Derfor man gerne vil have fullface maske på (Ledte efter et billede hvor kuglerne sad fast i ansigtet men det kan jeg ikke finde)
Reply With Quote
Old 08.01.2010, 14:10
Registered User

Det er muligt man kan alt det der, jeg har personligt spillet hardball i 7 år, er selv mekaniker for dragonslair Odense og monterer tunene i skyderne.
Jeg spiller kun med briller, vores skydebane er godkendt til briller og det fungerer fint.
Det er dog sandt at tænder kan flække hvis man er rimelig uheldig.
Har i øvrigt kun oplevet det en gang, og hørt om det er sket den ene gang, på trods af den genre hardball jeg spiller er "milsim" hvor der oftest kun bliver brugt briller under scenarierne, og vi er 50-200 tosser der leger soldater i en weekend.

I kraft af os rollespillere i scenariet spiller civile så er brillerne nærmere en nødvendig sikkerhedsforanstaltning. Det er ikke mening de civile skal skydes på, det er bare meningen de skal have følelsen af det kan ske.. hvilket selvfølgelig ikke helt kan udelukkes. Hvor meget "action" man har lyst til at opleve definerer man ved tilmeldingen.

Det man gør når man af hensyn til rollespillet "kun" bærer briller, og der bliver skudt omkring en at lukke munden og binde et tørklæde for der. Hvilket også kommer til at stå i en praktisk liste der bliver udarbejdet inden scenariet.

Vi kan og vil ikke forbyde folk at spille med masker på, men jeg mener personligt som rollespiller det ikke giver megen mening at gøre det.

MVH
Kristoffer

P.S. der er regler for tun af skyderne, vi som sagt et helt hardball miljø og regner med 200 deltagende "soldater" herfra til scenariet.

Last edited by Kristoffer Nyrup; 08.01.2010 at 14:12. Reason: Glemte P.S
Reply With Quote
Old 08.01.2010, 17:50
Thomas Aagaard's Avatar
Thomas Aagaard Thomas Aagaard is offline
Registered User

Thomas Aagaard is on a distinguished road
Send a message via ICQ to Thomas Aagaard
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1794
Quote:
§ 13. For anvendelse af skydebaner beregnet til hardballvåben skal der fastsættes følgende vilkår i instruksen:
(...)
2) Hardballvåben skal anvendes under iagttagelse af sådanne sikkerhedsforanstaltninger, at deltagerne ikke kommer til skade. Deltagerne, herunder skydelederen og andre personer, der opholder sig på skydebanen, skal bære maske, der dækker ansigtet fra pande til hage samt ører. Ansigtsbeskyttelse mv. skal være fremstillet til brug for skydning med hardballvåben. Dele af hoved og hals, der ikke er dækket af maske, skal være dækket af hoved- og halsbeklædning.
Så det undre mig at i har tilladdelse til at spille med kun briller...
Reply With Quote
Old 09.01.2010, 08:27
Registered User

Hver gang vi får "banen" politigodkendt fortæller vi om hvordan og hvorledes og den lokale politimester godkender det derved.

MVH
Kristoffer
Reply With Quote
Old 09.01.2010, 14:25
Søren Hammer Sørensen Søren Hammer Sørensen is offline
Registered User

Søren Hammer Sørensen is on a distinguished road
Så er spørgsmålet om det er loven eller politimesteren der bestemmer ^^

Jeg kan godt se at det er besværligt at lave et rollespil hvis spillerne skal have fullface masker på - men spillerne skal jo så også være klar over at det ikke er særlig god beskyttelse kun med briller
Reply With Quote
Old 09.01.2010, 14:57
Thomas Aagaard's Avatar
Thomas Aagaard Thomas Aagaard is offline
Registered User

Thomas Aagaard is on a distinguished road
Send a message via ICQ to Thomas Aagaard
Lyder til en af de sager, hvor politiet giver tilladdelse til noget som de reelt ikke må give tilladdelse til.

Jeg har tidliger oplevet det med amerikansk borgerkrigs's reenactment, hvor vi i en årrække har haft arrangementer på lejre forsøgscenter og på tøjhusmuseumet.
Vi har begge steder skudt med løst krudt, med tilskuere tilstæde... problemet er bare at der ikke er grundlag i loven til at tilladde det... (at vi kun bruger løst krudt er ligegyldigt iforhold til loven) så vi er pt. begrænset til at lave vores arrangementer uden tilskuere... i militæreøvelsesområder. Eller undlade krudtet.
Reply With Quote
Old 09.01.2010, 15:58
Registered User

Træls, men det er muligt.. det er noget med nogle af reglerne er op til den enkelte politimester at lave om. Nonetheless... Håber der kom lidt styr på det nu, og håber da på at se jer til scenariet.

Og husk på der er kun 50 roller, og tilmeldingen lukker når vi når 50.

Kristoffer
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules